I feel my heart start beating to my favourite song

HEEJ Fina Människor!

Nu är det så att jag tänkte ta upp min lilla blogg igen. För jag har ju gått och blivit göteborgare då va. Jo men så att så e det. Så då tänkte jag att det kanske e bra att dom där hemma kan hålla lite koll på vad deras dotter/syster/barnbarn/kompis har för sig i den stora staden. Jepp jepp.

Har bott här i precis en vecka idag. Trivs som bara den. Asnajs lägenhet, jättebra o lugnt område med nära till naturen, lagom nära till stan, bra kurs, bra folk på kursen, svinbra lärare (MKV kan ju slänga sig i väggen på den fronten), underbar stad.. och ja, sjukt bra helt enkelt! Kan inte bli bättre!

Hade min lilla Nahaliii här i helgen på besök! Vi gick en runda på Nordstan och sen blev det även ett litet krogbesök...på Valand. Helt okej ställe om man inte har för höga förväntningar..som vi hade. Va ungefär som en blandning mellan O`learys och Huset i Jönköping. Känns lixom inte helt rätt när man är i Sveriges näst största stad. Men vi träffade trevligt folk som vi hängde med resten av kvällen (och natten. kom hem 8.30.yäs). Så lyckad kväll ändå!

Jomensåatt..mm..

Ingen bra kombo med vit matta och rosèvin. Tur att det finns diskborstar. oja.

Nahalii shakes some rumpa. (och är även jäkligt snygg)

Gölligöll med.

Efter att vi sovit några timmar på söndagen så åkte Nalle hem och lämnade mig helt åt min ensamhet dagen före kursstart hehe. Hade en aning ångest över att åka/gå vilse när jag skulle till skolan på måndagen. Men hittade hyfsat lätt, så väl där kunde jag pusta ut. Då slog det mig att jag skulle sitta i ett klassrum med en hel drös nya människor. Blev plötsligt lite nervig över det i ca tio minuter, sen va det dags att gå in. Men det var hur bra som helst. Och folket var jättebra. Jag var inte ensam bland typ femton 40+are som jag hade varit lite rädd för, utan de flesta är i min ålder. Snälla o goa med! Lärarna ska vi ju inte prata om! Helt underbart fantastiska! Man kan säga att jag är nöjd.

Igår Kom Viktor över hit och käkade Tacos och allmänt chillidillade! Så himla bra att vi bor i samma stad nu, så att man kan spontanhänga! Spontanhäng e typ det bästa som finns enligt mig!
Gott! Varför tröttnar man aldrig på tacos? Går lixom inte.

Idag har jag varit ledig. Så träffade Emma från MKV (gamla klassen i Jönköping) och vi tog oss en ganska lång promenad nästan ända ner till stan (åkte spårvagn sista två hållplatserna :P) och käkade på en jättebra kinarestuarang! Dom hade jättestor buffè! ( kommer dock inte ihåg namnet på restuarangen) Åt sushi för första gången. Det var gott måste jag säga. Får provas fler gånger! Det var himla trevligt att träffa Emma också! Det är sjukt nice för vi bor bara 3 busshållplatser från varandra. Lixom hur troligt är det att vi hoppar av MKV, flyttar till Göteborg samtidigt och hamnar i samma område. Gillas mycket!

Hittade en bild från MKV-tiden. Sötis-Emma!

Nu borde jag nog sova! Skola imorgon, sen kommer Katrine och stannar hela helgen!! Så myspysigt! :D

Gonatt på er!!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Himla bra att du tar upp bloggen igen tycker jag, jag blir ju nyfiken på hur du har det där borta :)

2011-09-02 @ 07:19:36
URL: http://andreahansson.se
Postat av: Lisa

Naaw tack! :)Kommer snart hem, då får vi ses igen :)

2011-09-03 @ 19:02:35
URL: http://fridells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0