Alla vill ha hela världen

Goder kväller i stugan! (lägenheten, villan, båten, parkbänken, skyskrapan, hyddan...ehm ja, ni grejar hajen.)

Hoppas ni haft en himelens fin dag!

för det har jag tjalalaa.

Har som jag skrev i morse hållit på och donat med en topsecret grej idag. Dock gick det inte så bra som jag ville att det skulle göra, men med motgång kommer framgång som det heter (eh..tror jag). Jag låter det mogna fram helt enkelt. Mognad är bra! Till exempel är ju en mogen banan mycket mjukare och godare och välformad än en färsk banan.

Idag när Nalle kom hem från skolan var hon lite smått sentimental över att vi faktiskt ska flytta snart och inte bo tillsammans mer. Usch. jag blir också sentimental nu när jag tänker på det. Knappt 8 veckor kvar i denna fantastiska lägenhet. Vårt första egna hem. Ska verkligen ta kort på allt. På den fula gula tapeten i hallen, det hemska köksgolvet, fejkmarmor-skivan jämte diskbänken, det repiga parkettgolvet, hålet i toa-dörren. ALLT ska minnas. Framför allt kommer jag minnas den helt grymma tiden vi har haft här. Dock inget man kan ta kort på, men det finns kvar i hjärtat.

I vårt samtal kom vi även in på vad som är meningen med livet. Egentligen, vad är det för mening med att ha en karriär, familj, vänner när vi ändå alla ska dö... vad är meningen med att bygga upp ett liv när det ändå kommer rasa samman tillslut? Varför finns vi överhuvudtaget? Inte meningen att låta deppig, för det var vi inte, vi mest reflekterade. Men kom inte direkt fram till något svar. Men det är väl så, människan kommer på diverse grejer att tro på för att ge livet en mening. Folk tror sig veta så mycket, både en kristen och en vetenskapsman skulle veta att de har rätt, ändå är deras svar så olika.

Nu kanske detta blev väldigt luddigt, ber om ursäkt för detta. Jag är trött.

Efter vårt lilla samtal kom Sanna. Vi har fikat och käkat (nyttig färdigmat) och haft en allmänt trevlig kväll. Vilket var på tiden! kärlek på det.

Nu när ni läst så här långt tycker jag ni ska spana in lite SNYGGA bilder också. Klicka på länken under bilden för att se fler. Bilderna är tagna av en ung herre vid namn Johan Låstbom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0