Du är drömmarna jag drömmer ibland

Men hejsan svejsan!

Nu kände jag att jag var tvungen att uppdatera här lite. Mitt liv är ju så fruktansvärt spännande att det vore rena massmordet att inte låta er få ta del av det som händer. JISSES.

Jobbade på dagis tre dagar nu i veckan som jag skrev tidigare. Det var jättekul! Barn är verkligen så himla fina! Älskar barn!! Fast det var svårare än man tror. Ligger pedagogik bakom typ allt man gör på dagis. Verkligen! Men jag tror jag skulle trivas om jag fick lite mer erfarenhet och kom in i det yrket lite mer och ja, skaffade utbildning då. Det hände ju ibland att man inte riktigt visste hur man skulle ingripa, eller när man skulle göra det. Och ofta kom man på efteråt hur man skulle gjort i stället osv. Även om jag bara jobbade 10-halv 4 varje dag så var jag heeelt slut när jag kom hem. Jättetrött. Självklart vänjer man sig så småningom om man jobbar dagligen med den typen av yrke, med ändå, cred till dom som gör det. Har nu lite mer förståelse för mamma som ibland är trött när hon kommer hem från jobbet som förskolelärare. Det tar på krafterna.
Men det var en jätterolig och nyttig erfarenhet som jag är glad att jag har gjort. Och vem vet vad jag kommer arbeta med i framtiden alltså. Vidgade vyerna lite!

Igår hjälpte min kära mamma och Uffepuffe mig att flytta. Det tog sammanlagt 5 timmar. Det var mycket slit och släp, men gick hyfsat bra ändå. Nu ligger allt som i en enda röra i mitt lille hus. Jag har att göra de närmaste dagarna alltså. Men skönt att flytten är avklarad nu iallafall. Den har känts så långdragen eftersom vi vetat om den ända sen i julas. Och det känns som att det kommer bli riktigt bra i lillbo när jag har fått ordning :) så det är skönt. Let`s blicka framåt!
Jobbade i natt med. Så sjukt gött att vi ändrade till sommartid inatt, en timme kortare arbetspass, men ändå fullt betalt! NAJS.

Återkommer med lite mer info om veckan, i visuell tappning, troligtvis imorgon (:
HÅLL UT FÖR SJUTTON!

Hoppas ni har haft en bra helg!
Natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0