Måndagsbarn

Jahapp! Måndag, ny vecka, nya tag!

Ringde precis Nässjö körskola för att kolla hur mycket riskutbildningen kostade hos dem. Den var aningen billigare än den billigaste jag hittat i Jönköping. Det var ju najs. Så hade precis tänkt boka in en hos dem när hon säger att "men det är ju tre år sen du skrev in dig här" och jag fattar inte riktigt vad det har med saken att göra, men då säger hon att medlemskap hos dem är bara giltigt i 2 år. Det hade jag inte en susning om när jag skrev in mig där för 1800 kr. Till typ ingen nytta, ångrar som sjutton att jag skrev in mig över huvudtaget. Hade varit bättre att ta det privat. Självklart hade jag väl inte tänkt att jag skulle dra ut på tiden till tre år, men det har bara blivit så. Kört lite då och då, men inte mer, har liksom inte varit taggad att ta körkort. Första gångerna hade jag mest dåligt samvete över hur mycket avgaser jag släppte ut, tyckte det var onödigt att ha körkort, kunde lika gärna åka tåg. Det har man ju gjort hela livet. Men nu har jag väl insett att man behöver ett, dels för att det finns många fler jobbmöjligheter då, dels för att det kan vara bra att ha privat i framtiden. Så nu ska det tagas, det där förbenade kortet.

För övrigt så skulle kvinnan på Nässjö körskola ringa tillbaka gällande om det var okej att jag var elev hos dem, även att giltighetstiden har gått ut. Hon skulle bara diskutera med sina kollegor först. Men det borde ju vara okej. De förlorar ju mer på att inte låta mig vara kvar. Kanske ska tillägga att på Jönköpings trafikskolor behöver man inte vara inskriven för att få ta körlektioner eller gå riskutbildning.....Det ordnar siiiiiiig.

I eftermiddag ska jag och Becca träna Box. Ska bli spännande! Har aldrig provat det innan, men det var det enda passet som det fanns platser kvar på. Får väl se om vi överlever hehe.

Ska även ge mig ut på jakt efter ett par nya "partyskor". Det e typ hål i sulan i mina gamla, icke hållbart! Varje sten gör sig påmind när jag går i dem ute. Liksom AJ.

Nu ska jag följa Nalle en bit till skolan. Vi säger så! Ha en bra måndag! (:

Kommentarer
Postat av: Ida

Känner så mycket igen mig själv i det här med att skjuta upp körandet. Ja du vet ju, hehe :) Kul att följa dig. Blir själv sugen på att återuppta min blogg som har vilat ett tag :)

2011-02-08 @ 22:17:56
Postat av: Ida

Känner verkligen igen mig i det där med at tskjuta upp körandet, ja du vet ju hehe :)



Kul att följa dig. Blir själv sugen på att börja blogga igen:)

2011-02-08 @ 22:53:15
Postat av: Ida

Haha..trodde inte mitt första inlägg kom med så därför skrev jag ett nytt, om du undrar :)

2011-02-08 @ 22:54:35
Postat av: Lisa

Haha söt du är :) Ja jag förstår det. Men det kommer en dag då tiden är inne för dig med idisen ;)

Ja! börja blogga tycker jag :D jag kommer vara din trogna följeslageska ;)

2011-02-09 @ 00:10:22
URL: http://fridells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0