Hon dansade för morfar som hon gillar allra mest

20 februari 2011
Idag skulle världens bästa morfar ha fyllt 91 år.

Jag minns när jag satt i ditt knä och du läste saga för mig.

Jag minns när du alltid hjälpte mig med matteläxan.

Jag minns när vi bakade peppakakor.

Jag minns när vi badade i Mölnarp och du simmade med mig på ryggen för att jag inte orkade simma själv.

Jag minns när du byggde lekstugan till mig.

Jag minns när du lyssnade på mig när jag gjorde pianoläxan.

Jag minns alla gånger du suckade och sa tyst "fruntimmer" åt mig och mormor när vi pratade killar.

Jag minns den gången jag hade sovit hos er och väckte dig halv 5 på morgonen för jag så gärna ville äta frukost på sängen. Och du utan problem gick upp och gjorde frukost på sängen åt mig.

Jag minns när du gick med händerna avslappnat bakom ryggen och nynnade på "tryggare kan ingen vara".

Jag saknar dig morfar.

Man är rädd att man med tiden ska glömma, men det gör man inte, det finns kvar. Tänker på dig jätteofta.
Hoppas du har det bra vart du nu än befinner dig.

John Bertil Nathanael Fridell 20 feb 1920 - 7 april 2007



Kommentarer
Postat av: K

fin titel, fin text :)

2011-02-21 @ 08:29:44
URL: http://kristoffere.blogg.se/
Postat av: Sanna

<3

2011-02-21 @ 10:27:00
Postat av: Ida

Åh vad fint du skriver! Jag blir gråtfärdig.

2011-02-21 @ 10:31:29
Postat av: Clara

åh vad fin text. <3

2011-02-21 @ 18:49:19
URL: http://lennartssonclara.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tack. Det värmer (:

2011-02-21 @ 19:33:31
URL: http://fridells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0