Gone Too Soon

Såg precis The Oprah Show, där Oprah träffade Katherine Jackson och även Prince, Paris och Blanket. Usch har lipat som en gris. Världen är så elak.

Hur töntigt det än låter så har Michael Jackson betytt jättemycket för mig under min uppväxt. Han har varit min Gud. Han har gett mig hopp, självförtroende, tröst och kärlek när jag har behövt det. Självklart då genom sin musik och existens och förmåga att förtrolla! Jag blir helt knäpp varje gång jag ser en video eller hör en låt jag inte hört på länge. Hans musik fyller mig med glädje.

Dagen han dog var helt fruktansvärd. Jag gick runt på jobbet och grät till och från hela dagen och bara lyssnade på hans musik. Jag jobbade som fastighetsskötare då, så jobbet var ganska självständigt som tur va. Hade varit rätt pinsamt om någon sett mig.
Likadant när jag satt bänkad framför tvn och hans begravning direktsändes. Jag grät hela kvällen. Storgrät. Som tur var, var jag ensam hemma.

Det är verkligen facinerande hur påverkad man kan bli av en person och dennes musik. Jag menar jag har aldrig träffat honom, han har  aldrig inte ens vetat om att jag existerar, och ändå kan man bli så ledsen och berörd.
Som tur är kommer hans musik alltid att finnas kvar. Och han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!

K Ä R L E K <3

Kommentarer
Postat av: Andrea

sv: åh men tack fina du! Det känns riktigt skönt att ha ett typ färdigt vardagsrum kan jag ju säga, det var liksom på tiden :P

2011-03-01 @ 07:07:03
URL: http://andreahansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0