Det snurrar i min skalle

Japp. Kan man säga att det gör just nu. Har verkligen inget bestämt inför framtiden. Har inte heller ett fast jobb i detta nu. Har bara schema på en lördagsnatt varannan helg. Resten är bara extra, oftast med en dags framförhållning. Något som verkligen inte fungerar i längden. Har funkat nu i höst, men börjar bli riktigt trött på det. Särskilt nu när det inte finns så mycket extratider. Ska verkligen denna vecka sätta igång och seriösleta jobb.

Kan heller inte bestämma mig för om jag ska börja plugga till hösten. Vet inte riktigt vad jag vill läsa till, men samtidigt kanske man aldrig kommer på det om man inte provar något man tror passar. Och jag villl verkligen inte bli en sån som fastar på ett ställe där man inte utvecklas o blir bekväm där bara för det är ett fast arbete. Känns bara så sjukt jobbigt att man inte känner att   oj, detta ska jag jobba med!, eller my good detta brinner jag för! Men samtidigt är jag ju inte ensam om att känna så. Är ju ganska normalt att känna så i början av sitt vuxna liv så vitt jag vet.

Ibland önskar jag att jag vore religiöst troende. Att jag hela tiden hade någon med mig som trodde på mig, som jag kunde vända mig till direkt när jag kände mig ensam eller ledsen. Att känna att man aldrig är ensam. Vore inte det en skön känsla? Tyvärr är jag så okristen man kan bli.

Som tur är har man sina vänner och familj. Utan dem vore jag ingenting. Det är trots allt i relation med andra som en människa blir existerande, blir någon, blir en individ.

Ihelgen var jag hemma en snabbis och umgicks med familjen. Trots att vi är som vi är, envisa och högljudda, så är min familj helt enkelt bäst. Älskar dem obeskrivligt mycket.

<3 <3 <3 <3

Den här sötisen följde även med mig hem igår och vi hade myskväll! Hyrde filmen PUSS med Gustav och Alexander Skarsgård. Ett tips, se den inte. Den var skitskum och långtradig. Och deras skådespelarinsatser var inte hälften så bra som de som skådespelare egentligen är.

Och nu ska jag sova, för mina ögonlock kan inte hålla sig uppe länge till.
Godnatt!
Hoppas ni haft en bra alla-hjärtans-dag! :)

Kommentarer
Postat av: Andrea

Kolla om det går få fast jobb på uniflex, de brukar ha en hel del jobb så här på våren :)

2011-02-15 @ 07:25:51
URL: http://andreahansson.se
Postat av: Katrine

Du skriver så fint, nästan så man får i en tår i ögat.



"Det är trots allt i relation med andra som en människa blir existerande, blir någon, blir en individ."



Det är så sant. Och jag tror på att du snart kommer hitta på vad du vill syssla med framöver. Vi måste ses snart vännen!

Kram

2011-02-15 @ 07:59:40
URL: http://kolstrom.blogspot.com/
Postat av: lovisa

godmorgon:d

2011-02-15 @ 08:28:47
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Nalle

snurr är stadiet före klarhet. plötsligt faller allt på plats.

2011-02-16 @ 09:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0